Thuis in facilitaire zaken

Welkom bij CSG, waar we niet alleen thuis zijn in facilitaire zaken, maar ook een thuis bieden voor iedereen die wil groeien en ontwikkelen. Ontdek hoe wij met onze ondersteuning en advies de basis leggen voor duurzame samenwerkingen.

Thuis in facilitaire zaken

Welkom bij CSG, waar we niet alleen thuis zijn in facilitaire zaken, maar ook een thuis bieden voor iedereen die wil groeien en ontwikkelen. Ontdek hoe wij met onze ondersteuning en advies de basis leggen voor duurzame samenwerkingen.

Instructions
To make this component work with other components you must:
  1. Add a background color to each section div on this page. This will ensure that the progress bar does not appear in other sections of the page.
  2. Make sure this page uses a page-wrapper div to wrap all components on the page. This, along with step 3, makes it possible to edit the content inside of the timeline.
  3. Add the timeline-on-page class to the page-wrapper and the main-wrapper class. This, along with step 2, makes it possible to edit the content inside of the timeline.
Geschiedenis

Ons verhaal

Samen streven we naar duurzame groei en houden we onze ogen voortdurend gericht op de toekomst. Tegelijkertijd vormen onze ervaringen en geschiedenis de basis van het CSG van nu. Ontdek de oorsprong en de eerste bouwstenen van ons familiebedrijf.

[Foto onderschrift]

1991

Als Wim Dingelstad diverse managementfuncties heeft vervuld, besluit hij zijn steentje bij te dragen aan het verbeteren van de arbeidsomstandigheden in de facilitaire sector. Hij richt CSG op met de visie dat gezonde contracten, eerlijke behandeling en betaling van medewerkers de norm moeten zijn.

1996

Wim sluit zich aan bij de Vereniging van Makelaars in Schoonmaakdienstverlening (VMS) – CSG richt zich dan nog vooral op schoonmaak – en kan zijn ideeën en visie nu delen met gelijkgestemde professionals. In 1998 sluit hij een deal met de provincie Noord-Brabant, wat het startsein is voor de volgende stap: het aannemen van werknemers. De groei van CSG zet door, en er komen steeds meer nieuwe klanten bij.

[Foto onderschrift]
[Foto onderschrift]

2008

Ondanks de uitdagingen in de schoonmaakmarkt en veranderingen in de wetgeving, blijft CSG werken aan het versterken van de organisatie. Nieuwe opdrachten en klanten blijven binnenstromen, en het personeelsbestand van CSG groeit. Om de groei bij te benen, verhuist CSG naar een ruimer kantoor in Culemborg.

2011

CSG helpt mee Kaleidon op te richten, een samenwerkingsverband van onafhankelijke specialisten in facilitaire dienstverlening. Door onderling samen te werken, helpt Kaleidon klanten met lastige facilitaire vraagstukken, om duurzame oplossingen te bieden die echt werken.

[Foto onderschrift]
[Foto onderschrift]

2014

Tirza Dingelstad wordt mededirecteur en gaat door waar Wim was gebleven. Gezonde communicatie en eerlijke onderhandelingen staan nog steeds voorop in alles wat CSG doet.

2024

CSG begon als een eenmansbedrijf maar groeide uit tot een veelzijdig familiebedrijf waarin het woord ‘familie’ ook ons hechte team omvat. Sinds 1 januari is Mireille Dingelstad een waardevolle aanwinst aan ons enthousiaste team. Met frisse energie kijken we vooruit en staan we klaar om je dagelijks te ondersteunen.

Visie

Wij sluiten contracten af en beheren deze met zorg, zodat iedereen er beter van wordt. Dit doen we door de tijd te nemen voor financieel contractbeheer en gemiddelden te vermijden. Zo doen we steekproeven op locatie om precisie te waarborgen. Op die manier houden we inzicht en grip op de financiële en kwalitatieve aspecten binnen de contracten.

Samen werken we toe naar ons gezamenlijke doel van schone, veilige en prettige ruimtes voor iedereen. Onze kernwaarden – onafhankelijkheid, eerlijkheid, objectiviteit en duidelijkheid – zijn de drijvende krachten achter alles wat we doen. We geloven in deze aanpak omdat het helderheid schept voor alle betrokken partijen over wat ze kunnen verwachten.

Organisatie

In 1991 richtte Wim Dingelstad CSG op. Sindsdien zet CSG zich in voor goede arbeidsomstandigheden voor werknemers en solide, eerlijke relaties tussen opdrachtgevers en leveranciers. In 2014 sloot dochter Tirza Dingelstad zich aan bij het team en nam zij de leiding als directeur. Per 1 januari 2024 heeft ook Mireille Dingelstad zich bij het team gevoegd, als consultant.

Sinds de oprichting vervult ons familiebedrijf de rol van intermediair in de soft services van facilitaire dienstverlening. Nog steeds vormen duurzame relaties en een langetermijnvisie de rode draad in de organisatie. Hierdoor is het huidige CSG het familiebedrijf van de toekomst geworden. Een plek waar ‘familie’  niet alleen verwijst naar een gezin, maar naar een team. Met onze jarenlange ervaring, opgebouwde kennis en vaardigheden bewegen we samen vooruit.

Onafhankelijk

Wij zijn volledig onafhankelijk. Je kunt vertrouwen op integriteit, doordachte directiebegrotingen, heldere procedures en bovenal: advies dat zowel deskundig als objectief is.

Onze offertes zijn transparant met een overzicht van uren en tarieven, ongeacht de resultaten. We werken niet op basis van 'no cure no pay', vermijden koppelverkoop en onze consultants vertegenwoordigen de belangen van medewerkers op de werkvloer, de opdrachtgever én de dienstverlener. Dankzij een prijsbodem in al onze tenders met uitvoerende partijen, weten we zeker dat we faciliteren in het sluiten van gezonde contracten die op een eerlijke en verantwoorde manier tot stand komen.

Samenwerken in Kaleidon

Sinds 2011 is CSG onderdeel van Kaleidon. Bedrijven bundelen hier hun krachten, versterken elkaar en bieden ondersteuning in ieders specifieke dienstverlening  op het gebied van soft services in de facilitaire dienstverlening.

Sectoren

Organisaties waarmee we al samenwerken

Agenda

Benieuwd waar je ons kunt binnenkort kunt tegenkomen?

Certificering

Onze hoge standaard,
jouw garantie op kwaliteit

ISO 9001 gecertificeerd
Wij hebben het ISO 9001-certificaat behaald, en voldoen aan de internationale normen voor kwaliteitsmanagementsystemen.
Dit certificaat, in combinatie met onze toepassing van de PDCA-cirkel, benadrukt onze toewijding om ervoor te zorgen dat zowel onze interne als samenwerkingsprocessen goed georganiseerd, gestructureerd en beheerd zijn.

NEN 2075:2000 / NEN-EN 13549 en Gecertificeerde makelaars NEN-EN 45013:1991).
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Om de wereld ook voor de toekomstige generaties leefbaar te houden, moeten we nu actie ondernemen. Als familiebedrijf nemen wij onze verantwoordelijkheid om nadelige gevolgen voor mens en milieu zoveel mogelijk uit te sluiten erg serieus. In ons beleid liggen daarom een aantal zorgvuldig gekozen aandachtsgebieden vast, met de nadruk op het milieu en het welzijn van mensen.
Code Verantwoordelijk Marktgedrag
Om de doorgeschoten marktwerking tegen te gaan tekenden wij de Code Verantwoordelijk Marktgedrag. Zo laten we zien dat wij in alle opzichten handelen volgens dit morele kompas, samen met andere opdrachtgevers, werkgevers, overkoepelende organisaties en intermediairs.
VSR-keurmerk
Met het VSR-keurmerk laten we zien dat we voldoen aan de normen van de schoonmaakbranche en betrouwbare kwaliteit leveren. Het keurmerk toont aan dat we het VSR-kwaliteitsmeetsysteem juist toepassen, transparant zijn naar opdrachtgevers, en geregistreerd zijn na succesvolle toetsing door onafhankelijke auditors.

Samenwerken in Kaleidon

Sinds 2011 is CSG onderdeel van Kaleidon. Bedrijven bundelen hier hun krachten, versterken elkaar en bieden ondersteuning in ieders specifieke dienstverlening  op het gebied van soft services in de facilitaire dienstverlening.

Sectoren

Organisaties waarmee we al samenwerken

Agenda

Benieuwd waar je ons kunt binnenkort kunt tegenkomen?

Geschiedenis

Ons verhaal

Terwijl ons team toewerkt naar de toekomst, blijven we verbonden met onze geschiedenis – dat maakt ons wie we vandaag zijn.
Ontdek hoe ons familiebedrijf begon.

1991
Nadat Wim Dingelstad diverse managementfuncties heeft vervuld, besluit hij de arbeidsomstandigheden in de facilitaire sector te verbeteren. Hij richt CSG op met de visie dat gezonde contracten, eerlijke behandeling en betaling van medewerkers de norm moeten zijn.
De eerste balansrekening van CSG
1996
Wim voegt zich bij de Vereniging van Makelaars in Schoonmaakdienstverlening (VMS) – CSG richt zich dan nog vooral op schoonmaak – en kan zijn ideeën en visie nu delen met gelijkgestemde professionals. In 1998 sluit hij een overeenkomst met de provincie Noord-Brabant, wat het startsein is voor de volgende stap: het aannemen van medewerkers. De groei van CSG zet door, en er komen steeds meer nieuwe klanten en medewerkers bij.
De eerste medewerkers op kantoor in Geldermalsen
2000
In de loop der tijd groeit het aantal medewerkers en opdrachten zo sterk dat uitbreiding van het kantoor de enige optie lijkt. Het enige probleem: er is te weinig ruimte. Wim en zijn vrouw Mirjam vinden de oplossing dicht bij huis, en bouwen de garage achter hun woning om tot een volwaardig kantoor met elf werkplekken.
De bouw van het kantoor in Geldermalsen
2008
Ondanks de uitdagingen in de schoonmaakmarkt en de veranderende wetgeving waarmee CSG wordt geconfronteerd, blijft de organisatie zich versterken. Nieuwe opdrachten en klanten blijven binnenstromen. Omdat ook het medewerkersbestand blijft toenemen, verhuist CSG nu dan echt naar een ruimer kantoor in Culemborg om de groei bij te benen.
Het pand in Culemborg
2011
CSG neemt het initiatief om Kaleidon op te richten, een samenwerkingsverband van onafhankelijke specialisten in facilitaire dienstverlening. Dankzij onderlinge samenwerking helpt Kaleidon klanten met lastige facilitaire vraagstukken. Om duurzame oplossingen te bieden die écht werken.
De Kaleidon bedrijven
2012
Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een groot onderdeel van het familiebedrijf. CSG richt daarom een MVO-commissie op en past bijvoorbeeld maatregelen toe om de CO2-uitstoot te verminderen. Daarnaast voert de organisatie regelmatig medewerkerstevredenheidsonderzoeken uit. De resultaten worden meteen door de directie opgepakt. Zo zorgt CSG voor een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt, nu én in de toekomst.

Bouwreis Sri Lanka in samenwerking met Vebego
2014
CSG wint de Best Practice Award 2014, samen met de Vrije Universiteit en schoonmaakbedrijven Victoria en Gom. De reden hiervoor is de unieke samenwerking tussen de opdrachtgever, opdrachtnemer en CSG als adviseur, met een betere onderlinge band en hogere kwaliteit van schoonmaakonderhoud als gevolg.

Tirza Dingelstad wordt mededirecteur en bouwt samen met Wim door aan het familiebedrijf. Gezonde communicatie en gezonde, eerlijke contracten staan nog steeds voorop in alles wat CSG doet.
De bouw van het kantoor in Geldermalsen
2022
Wim treedt terug als directeur-eigenaar van het familiebedrijf en neemt op 17 juni 2022 afscheid. Tirza neemt zijn rol over en leidt het bedrijf.
2024
Sinds 1 januari is Mireille Dingelstad een waardevolle aanwinst voor CSG, in de rol van consultant. Het team gaat met frisse energie 2024 in en staat klaar om je dagelijks te ondersteunen.
Tirza en Mireille Dingelstad
Instructions
To make this component work with other components you must:
  1. Add a background color to each section div on this page. This will ensure that the progress bar does not appear in other sections of the page.
  2. Make sure this page uses a page-wrapper div to wrap all components on the page. This, along with step 3, makes it possible to edit the content inside of the timeline.
  3. Add the timeline-on-page class to the page-wrapper and the main-wrapper class. This, along with step 2, makes it possible to edit the content inside of the timeline.
De eerste balansrekening van CSG

1991

Nadat Wim Dingelstad diverse managementfuncties heeft vervuld, besluit hij de arbeidsomstandigheden in de facilitaire sector te verbeteren. Hij richt CSG op met de visie dat gezonde contracten, eerlijke behandeling en betaling van medewerkers de norm moeten zijn.

1996

Wim voegt zich bij de Vereniging van Makelaars in Schoonmaakdienstverlening (VMS) – CSG richt zich dan nog vooral op schoonmaak – en kan zijn ideeën en visie nu delen met gelijkgestemde professionals. In 1998 sluit hij een overeenkomst met de provincie Noord-Brabant, wat het startsein is voor de volgende stap: het aannemen van medewerkers. De groei van CSG zet door, en er komen steeds meer nieuwe klanten en medewerkers bij.

De eerste medewerkers op kantoor in Geldermalsen
De bouw van het kantoor in Geldermalsen

2000

In de loop der tijd groeit het aantal medewerkers en opdrachten zo sterk dat uitbreiding van het kantoor de enige optie lijkt. Het enige probleem: er is te weinig ruimte. Wim en zijn vrouw Mirjam vinden de oplossing dicht bij huis, en bouwen de garage achter hun woning om tot een volwaardig kantoor met elf werkplekken.

2008

Ondanks de uitdagingen in de schoonmaakmarkt en de veranderende wetgeving waarmee CSG wordt geconfronteerd, blijft de organisatie zich versterken. Nieuwe opdrachten en klanten blijven binnenstromen. Omdat ook het medewerkersbestand blijft toenemen, verhuist CSG nu dan echt naar een ruimer kantoor in Culemborg om de groei bij te benen.

Het pand in Culemborg
De logo's van de Kaleidon bedrijven

2011

CSG neemt het initiatief om Kaleidon op te richten, een samenwerkingsverband van onafhankelijke specialisten in facilitaire dienstverlening. Dankzij onderlinge samenwerking helpt Kaleidon klanten met lastige facilitaire vraagstukken. Om duurzame oplossingen te bieden die écht werken.

2012

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een groot onderdeel van het familiebedrijf. CSG richt daarom een MVO-commissie op en past bijvoorbeeld maatregelen toe om de CO2-uitstoot te verminderen. Daarnaast voert de organisatie regelmatig medewerkerstevredenheidsonderzoeken uit. De resultaten worden meteen door de directie opgepakt. Zo zorgt CSG voor een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt, nu én in de toekomst.

Bouwreis Sri Lanka in samenwerking met Vebego
Tirza Dingelstad treedt toe tot de directie

2014

CSG wint de Best Practice Award 2014, samen met de Vrije Universiteit en schoonmaakbedrijven Victoria en Gom. De reden hiervoor is de unieke samenwerking tussen de opdrachtgever, opdrachtnemer en CSG als adviseur, met een betere onderlinge band en hogere kwaliteit van schoonmaakonderhoud als gevolg.

Tirza Dingelstad wordt mededirecteur en bouwt samen met Wim door aan het familiebedrijf. Gezonde communicatie en gezonde, eerlijke contracten staan nog steeds voorop in alles wat CSG doet.

2022

Wim treedt terug als directeur-eigenaar van het familiebedrijf en neemt op 17 juni 2022 afscheid. Tirza neemt zijn rol over en leidt het bedrijf.

[Foto onderschrift]
Tirza en Mireille Dingelstad

2024

Sinds 1 januari is Mireille Dingelstad een waardevolle aanwinst voor CSG, in de rol van consultant. Het team gaat met frisse energie 2024 in en staat klaar om je dagelijks te ondersteunen.

2025

CSG begon als een eenmansbedrijf en groeide uit tot een veelzijdig familiebedrijf waarin het woord ‘familie’ ook het hechte team omvat.

2025

CSG begon als een eenmansbedrijf en groeide uit tot een veelzijdig familiebedrijf waarin het woord ‘familie’ ook het hechte team omvat.

Contact

Neem contact op met onze medewerkers

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Stuur ons een bericht en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Bedankt voor je bericht.
We komen zo snel mogelijk bij je terug!
Er is iets fout gegaan. Probeer het nog eens.

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang updates over marktontwikkelingen, onze diensten en facilitaire evenementen in de branche in je inbox.