Preventieve maatregelen

Ook wij vinden dat we alles moeten doen dat bij kan dragen aan het tegengaan van de verspreiding van het coronavirus. Zo hebben wij preventieve maatregelen getroffen om onze dienstverlening bij onze klanten door te kunnen laten gaan zoals u van ons gewend bent. Want juist nu is de grip op schoonmaakkwaliteit, en in het bijzonder zo zorgvuldig mogelijk omgaan met dagelijkse schoonmaak, nog meer van belang. Hier leveren wij als schoonmaakintermediair graag een positieve bijdrage aan.

Al onze medewerkers werken conform de richtlijnen van het RIVM en geven gehoor aan het dringende advies van de overheid om mondkapjes te dragen in publiek toegankelijke binnenruimtes. Tevens werken onze medewerkers zoveel mogelijk thuis.

Onze inspecteurs kunnen niet thuis werken en werken bij u op locatie waar zij uiteraard uw huisregels respecteren en aanvullend daarop hanteren zij onderstaande preventieve maatregelen. Dit, voor zowel de veiligheid van u en uw gebouwgebruikers als voor hun eigen veiligheid:

  • Iedere ochtend neemt onze inspecteur zijn/haar temperatuur op, indien deze te hoog is dan wordt de meting door een collega uitgevoerd of annuleren wij de metingen en wordt u daar zo snel mogelijk van op de hoogte gebracht. Vervolgens plannen wij de meting op een later moment weer in. Pas wanneer de inspecteur klachtenvrij is of een negatieve uitslag op de coronatest heeft ontvangen plannen wij de betreffende inspecteur weer in;
  • Wij hanteren de richtlijnen vanuit de rijksoverheid met betrekking tot thuisquarantaine. Indien een inspecteur in thuisquarantaine moet gaan worden de bij hem/haar geplande metingen door een andere inspecteur overgenomen of geannuleerd en opnieuw ingepland:
    1. indien een huisgenoot van onze inspecteur positief op COVID-19 is getest gaat onze inspecteur 10 dagen in thuisquarantaine;
    2. indien een huisgenoot van onze inspecteur milde corona klachten heeft en ook last heeft van koorts en/of benauwdheid dan gaat onze inspecteur in thuisquarantaine in afwachting van de uitslag van een COVID-19 test;
    3. onze inspecteurs gaan niet op vakantie naar landen waarbij in het reisadvies is opgenomen dat zij in thuisquarantaine moeten gaan bij terugkomst;
    4. onze inspecteurs gaan in thuisquarantaine indien zij in nauw contact zijn geweest met iemand die besmet is met COVID-19 (dit kan blijken uit het bron- en contactonderzoek van de GGD);
  • Onze inspecteurs maken geen gebruik van het openbaar vervoer en reizen per eigen auto;
  • Onze inspecteurs hanteren altijd minimaal 1,5 meter afstand;
  • Onze inspecteurs wassen regelmatig hun handen met zeep conform de richtlijnen van het RIVM en hoesten en niezen in hun elleboog;
  • Onze inspecteurs vermijden zowel in privĂ© als zakelijk drukke plekken;
  • Onze inspecteurs maken gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen: mondkapje, handschoenen, ontsmettingsgel, haak om contactloos deuren te openen, lift te kunnen bedienen etc.;
  • Voor aanvang van een meting vraagt onze inspecteur of diegenen die mee willen lopen verkoudheidsklachten en/of koorts hebben. Indien dit het geval is dan mag de betreffende persoon niet meelopen tijdens de meting;
  • Tijdens de meting mag er maximaal 1 persoon per externe organisatie aanwezig zijn. Waarbij de minimale 1,5 meter afstand te allen tijde gehandhaafd blijft;
  • Indien gewenst kunnen wij de tijden van onze metingen aanpassen om zoveel mogelijk de drukte / piektijden op locatie te vermijden;
  • Indien een locatie vanwege een corona besmetting 14 dagen gesloten wordt, halen wij deze 14 dagen uit onze planning en plannen wij deze daarna weer in.
Terug naar overzicht